Bu Blogda Ara

15 Şubat 2019 Cuma

15. gün

15. En çok merak ettiğin birşeyi araştır, iyice öğren bize de anlat. Bilgileri paylaşalım belki başkasına farklı bir şekilde temas eder ne dersin ?

Bu aralar en çok merak ettiğim ve kafa yorduğum bazı konular, atıksız yaşamak ve çöp satın almamak-üretmemek. Çıkan atıklarımızı en iyi şekilde bertaraf etmek. Bunu da kompost yaparak denemek istiyoruz, bakalım. Kompost, organik ev atıklarımızı dönüştürmek olarak tanımlanabilir. 3 farklı yöntemle kompost yapılabilir. Soğuk, sıcak ve bokaşi kompost. Biz en kolay yöntemi deneyeceğiz, soğuk kompost! 


Bahçeli bi evimiz olsa hemen bostan ekecek, kompost deneyecektik. Öyle bi evimiz yok tabi hala :) ama yaşadığımız alan şimdilik müsait. Geçen sene ufak bi bostanımız oldu. Bu sene de hem bostanı büyütüp hem de kompost deneyeceğiz. Evde ürettiğimiz organik atıkları biriktirmek, yığın yapmak, sonra oluşan bu çok faydalı kompostu gübre olarak kullanmak. Soğuk kompost biraz zaman alan bi işlem ama diğer yöntemler için alan müsait olmadığı için biz bunu denemeye karar verdik. Çıkan artıkları yukarıdaki görsele benzer bi tel içine atıp, üstüne de karbon içerikli (talaş, kuru yaprak.saman...) bi malzemeyle kapatmak. Böylece hem kötü kokmayacak hem de nemli kalması sağlanacak. Bu ikisi önemli yoksa kompost olmaz. Toprağa gömerseniz metan gazı oluşur, sonra olmadık bi patlama, aman yarabbi :)) Yaklaşık 1 sene sonra da kendiliğinden mis gibi bi gübremiz olacak. 

Bu ara bunlara sardım. Bir de minimal yaşam tekniklerine. Yatak odası takımını sattık mesela :) sadece karyola var odamızda. Dolap gömme (bunun başka adı var mı bilmiyorum:) )olduğu için gardırop, komodin, şifoniyer yok. İnanın gerek de yokmuş. Sırada yemek takımını satmak var, hayırlısı :)

Bir de ben bu yazıyı yayınlamamışım, nasıl oldu anlamadım ama sonradan fark ettim. Geç olsun güç olmasın napalım.

1 yorum:

  1. Serap'çığımmm, vallahi ben de bu kompost işini deneyeceğim bakalım..Bu arada ben de 3 yıldır yavaştan sadeliğe adım atmaya çalışıyorum..Kıyafetler ve mutfak baya boşaldı.Bakalım sıra mobilyalarda ama daha alalı 1 yıl olmadı.Biraz hevesimi alayım :))

    YanıtlaSil