Bu Blogda Ara

24 Şubat 2019 Pazar

24. gün

24. Farklı şehirlerdeyiz ya da aynı yerde bile olsak herkesin önerisi kendine özel olur eminim. Bulunduğun şehir ile ilgili öneri listesi şahane olur bence. Bir günüm var neler yapabilirim orada ? Nerede leziz birşeyler yiyebilirim bir düşün bakalım ?


İş durumundan dolayı Muğla Milas'a geleli 2 yılı geçti. Buraya geldiğimde ilk işim Milas'ın salı pazarına gitmek olmuştu. Ve pek sevmemiştim. Çünkü buraya Çanakkale Biga'dan geldik ve Biga'nın pazarını çok severdim. Ama mevsiminde Ege otları çok bol ve tazedir. Pazarı merak edenlere şöyle bir yazı buldum.

Milas antik bi geçmişe sahip. O yüzden her yerde bi kazı çalışması hakim. Mesela merkezde bulunan Gratis'in yerleri cam ve altında su kemeri yapıları görülüyor :) Apartman için kazılan yerlerin altından tarihi yapılar çıkınca öylece bırakılıyor. Yani ilçenin kendisi açık arkeoloji müzesi :) Merkezi ufak olduğu için her yere yürüyerek gidiyorum ve dar sokaklarda dolaşmak, eski evleri keşfetmek hoşuma gidiyor.

Yemek konusuna gelirsek, her yerin olduğu gibi Milas'ın da köftesi meşhur. Milas merkezde olan Nazmi Usta çok meşhur ama ben orayı sevmiyorum. Yine merkezdeki Migros 'un yan sokağının sonunda Nail usta var, pide arası demeniz yeterli. Ciğer sevenleri de Arastam ciğere alabiliriz, öğlen rakısı ve pancar turşusu eşliğinde 1,5 ciğer (1 az 2 çok gelir)


Bu fotoğrafı foursquare 'den buldum. 2013 yılında paylaşılmış. Bu abi hala çalışıyor :) Biraz sessizdir ama artık anlaşıyoruz biz :)


Öğlen yemeğinden sonra ciğercinin hemen üstünde Çöllüoğlu Hanı var. Şu an restore aşamasında, kapıdan bi bakıp devam edilebilir.

Bir gün vaktim varsa belki bi de Labranda 'ya gidebilirim. Biz Mayıs ayında gitmiştik. Her yer papatya doluydu ve kimseler yoktu. Ama yaz mevsiminde nasıl olur, o sıcakta o kadar yola değer mi bilemem :)

Gün biter ve çok büyük ihtimalle de gece Bodrum'a gidilir :) 

12 yorum:

  1. Keyifli öneriler, ah ege otları çok özledim çooook

    YanıtlaSil
  2. Gratis ı merak ettim en çok :) bir egeli olarak Ege otlarini çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sonra fark ettim, bi anda geçmişe yolculuk yaptırıyor :)

      Sil
  3. Ciğer mi dediiinnn... :)) Bir de Gratis'i ben de çok merak etim.

    YanıtlaSil
  4. Bir zamanlar Milas öğretmenevinde kalmıştık bir gece, aklıma
    geldi :)

    YanıtlaSil
  5. Gratis meraklandırdı beni, Muğla başlıbaşına güzel bir şehir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muğla çok güzel, ama tatil sezonu dışında, sürekli tatil bölgesinde yaşayınca insan hak veriyormuş...

      Sil