Bu Blogda Ara

3 Şubat 2019 Pazar

3. gün


3. Bazı evlerde hep pişen bir yemek vardır. Pişirmekten vazgeçmediğin bir tarifi bizimle paylaşır mısın ?

Boğa burcuna bu yapılır mı? Pişirmeyi de yedirmeyi de çok severim. Size her gün içsem sıkılmam dediğim tutmaç çorbasının tarifini yazacağım. Mutlaka bilen çoktur. Bilmeyen yapar içerse, şifa olsun, bereketli olsun.

  • 1 çay bardağı yeşil mercimeği ayrı yerde biraz haşla. hafif dişe gelsin çünkü biraz da hep beraber pişecek.
  • orta boy tencerenin yarısına kadar su koy kaynamaya bırak. hafif kaynamaya başlayınca içine 1 çay bardağı erişteyi ekle (erişteler çorbalık kare kare kesilmiş erişteler olursa içmesi kolay olur, ama yoksa uzun erişte de olur dert değil)
  • erişteler yine biraz pişince (yine dişe gelsin çok erimesin) içine haşladığın yeşil mercimeği ekle
  • cam çukur bi kaba 1 yumurta sarısını, 2 su bardağı yoğurdu (göz kararı koyuyorum ben), 2 yemek kaşığı unu ekle biraz çırp
  • bundan sonrası ılıştırma işlemi. çorbadan biraz alıp yoğurtlu karışıma ekle, kesilmesin.
  • yoğurdu artık tencereye boşalt.
  • sonra üstüne eklemek için; tavada 1 orta boy soğanı ve naneyi yanmaya yakın olacak şekilde kavur. istersen soğan koymadan sadece nane de yakabilirsin ama ben karamelize soğanı çok severim, sadece ekmekle bile yerim, o kadar.
  • son olarak soğanı ve naneyi çorbanın üstüne dök. bu sırada bir elinde de tencere kapağı olsun çünkü acayip sıçrıyor, hemen kapatman gerekebilir. 

Gece gece tarif yazarsan canın çeker tabi, yarın yapıp içmeli. Afiyet olsun.



11 yorum:

  1. mercimek favorimdir, bu tip bir çorba bende pişiriyorum.Ellerinze sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mercimek gibi bereketlisi yok bence de...sizin de elinize sağlık :*

      Sil
  2. Bugün kaç çeşit yemek pişireceğiz 🤗

    YanıtlaSil
  3. İşte hiç denemediğim mis gibi bir tarif! Tabi ki not aldım, ilk fırsatta denemek üzere :)

    YanıtlaSil
  4. Mis gibi koktu buralar! Ellerinize sağlık, not ettim deneyeceğim ❤ Bu arada hoş geldiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh şimdiden afiyet olsun. çok hoşbuldum :)

      Sil
  5. Kanada'da mercimekden bol ne varki ? :) Hemen yapacağım ama daha dün yedik araya zaman girsin :)))

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık. Aynı tarifin ekşilisini Tatar çorbası diye öğrenip yapıyordum, şimdi mutlaka bunu da denerim, çok güzel oluyordur belli.

    YanıtlaSil