Bu Blogda Ara

17 Şubat 2019 Pazar

16. gün

16. Yine bir liste günü, herhangi bir konuda 10 maddelik bir liste hazırla. Artık konu sana kalmış.

Bugünün konusu fotoğraf olsun. Bi fotoğrafa bakarken erkek ya da kadın mı çekmiş diye fotoğrafçıyı düşündüğünüz oluyor mu? Ya da fotoğrafçı denilince aklınızda hemen bi erkek ve elinde fotoğraf makinesi mi belirdi? Ya da erkek fotoğrafçı denmezken neden kadın fotoğrafçı deniliyor? Bu dil aslında her alanda var değil mi...Size sevdiğim KADIN fotoğrafçıları tanıtmak isterim.


  • Vivian Maier -1 Şubat 1926, New York, ABD: Dadılık yapan Maier, çocuklarla dışarda olduğu vakitlerde hep fotoğraf çekmiş ve hiç bastırmamış. Hikayesini merek edenlere bir link !

  • Francesca Woodman - 3 Nisan 1958, Colorado, ABD: Dünyaya daha fazla acı bırakmamak için intihar ettiği söylenen, benzersiz fotoğrafların sahibi. 

  • Diane Arbus - 14 Mart 1923,  New York, ABD

  • Inge Morath - 27 Mayıs 1923, Graz, Avusturya

  • Eva Besnyö - 29 Nisan 1910, Budapeşte, Macaristan

  • Semiha Es - 1912, İstanbul:  İlk Türk kadın savaş muhabiri ve fotoğrafçı. Fotoğraf ararken ben de yeni bir şeye denk geldim, bu fotoğrafın sahibi Semiha Es, fotoğraftaki asker Kore'li küçük kızı donmaktan kurtarıyor ve 8 ay ona bakıyor. Sonrası malum, film oluyor, AYLA.

  • Dilek Uyar Yurdakul - Avukat ve National Geographic 2017 Yılın En İyi Seyahat Fotoğrafçısı Yarışması’ nda İnsan kategorisinde birinci olmuş olan ablamız ve ödülü getiren fotoğraf

Şimdilik aklıma gelenleri ekledim. 10 olmadı sanırım ama oldurabiliriz :)

4 yorum:

  1. foroğraflar çok can alıcı gerçekten de dadıyı okumaya gidiyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Fotoğrafların hepsi birbirlerinden güzel. Hele ilk fotoğrafa bayıldım :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir liste bu böyle..Her birini araştırırım ben şimdi bunların :)

    YanıtlaSil
  4. Süper liste harika bilmediklerim de vardı çok mutlu oldum öğrendim diye.
    Diane Arbus - Fur izledin mi?

    YanıtlaSil