Bu Blogda Ara

4 Şubat 2019 Pazartesi

4.gün


4. Hava nasıl olursa olsun, yürüyüşe çık bugün, o gün gözüne ne güzel göründüyse bir kaç fotoğraf da çek, anlat bakalım neler oldu ?


Bugün bize güzel bi gün ısmarladın Ezgi, ve ben de gün bitmeden yazımı yazmaya başlıyorum, bilgisayarı açmadan, telefonla hem de... Yaşadığımız yer Muğla  Milas da bi lojman, ormanın içindeyiz, merkeze uzağız ama ben seviyorum bu durumu. Ege'ye kış gelmedi ama bahar geldi sayılır. Zaten mevsimler birbirine girdi, söylememe gerek yok sanırım. 17 derecelik bi havada Peri'yle salına salına yürüdük.



Ocak ayı neredeyse her gün yağmur yağdı, toprak bile çekmedi. Bu kadar fazla yağış bir anda olunca da Muğla'da yer yer çöküntüler oldu. 


Burası yemek yediğimiz alanın girişi. Geldiğimiz günden beri bu bitkiyi çalma planları yapıyorum. Çok güzel. Öyle bi başına gelip gideni izliyor. Kauçuğa benzetiyorum ama değil. Adını bi öğrensem çoğaltma metodunu da öğrenirim ama bakalım 🌱


Bu güzelin ismi 'mavişotu' diğer bir adı 'cırcamuk' Latince ismi de Veronica persica. Çok minik. Bunları görünce bahar yakın deyip, mutlu oluyorum.


Bunlar da 'koyungözü papatyası' Latince ismi Bellis perennis. Bu güzeller de erken habercilerden. 



Bu ikili de biz oluyoruz. En sevdiğim ölü sarmaşıklı duvarın önü. Allah şu kanguruyu yapandan razı olsun diyorum ve bitiriyorum. 

Temiz hava gibisi yok. Ve sağlıkla o havayı solumak gibisi. Bin şükür.



12 yorum:

  1. Çok tatlısınız ikiniz de :))) Çok sevindim gün de bizden yana olmuş, güneşli :)
    Oh mis, şükür <3

    YanıtlaSil
  2. O bitkinin adını öğrenmek pek de zor değil aslında,google lens diye bir uygulama var telefon kamerasını bitkiye tut resmini çek google da sana hangi bitki olduğunu söyler😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görsellerde arama yapmayı denedim, çok başka şeyler çıktı, ama pes etmek yok 😊🌿

      Sil
  3. Çok güzelsiniz.. Kanguru büyük kolaylık bende çok rahat ederdim onunla, tabiat uyanıyor baharı bekliyoruz artık dört gözle, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzelsiniz anneli kızlı. Aaaa yakınmışız da ;)) Mavişota bayılırım, ne büyük coşku verir ama kendisi di mi?

    YanıtlaSil
  5. oh ne kadar güzelsiniz maşallah size :) o kanguruların mucitlerine ben de epey bir dua yollamışımdı gezmeyi seven annelere has :)

    YanıtlaSil
  6. maviş otu da pek güzelmiş
    ne şahane ağaçların arasında
    milasa selamlar

    YanıtlaSil